PaHo website  |  PaHo shop  

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Gezocht: vakantievliegstek
BerichtGeplaatst: Woensdag 07 Jun 2017, 9:07 

Wie heeft een tip voor mij (als vers gebrevetteerde) voor een aantrekkelijke vliegstek in de Franse Alpen, waar transport naar boven geregeld is middels een kabelbaan of busje? Mijn vriendin rijdt namelijk geen auto... ik wil eigenlijk niet naar St.Hilaire-du-Touvet of Chamonix (te druk) of St.André-les-Alpes (te ruig voor mijn bescheiden ervaring, hoewel ik er vroeger als deltavlieger fijn heb gevlogen). Tja en er moet ook een camping zijn... en mijn voorkeur zou uitgaan naar een stek waar het landingsveld dichtbij de camping is.

Profiel  

Titel: Re: Gezocht: vakantievliegstek
BerichtGeplaatst: Woensdag 07 Jun 2017, 17:28 
Site Admin
Gebruikers-avatar

Bart, de Chabre voldoet aan al je eisen alhoewel niet helemaal Alpen. Wel mooie omgeving, camping, busje, landing op de camping en mooi vliegen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Woensdag 07 Jun 2017, 22:23 

Tja de Chabre ken ik uitstekend, zij het alleen met de delta... maar wel druk en ik dacht dat de aerologie misschien wat ruig is voor een beginnend B2-er?

Profiel  

BerichtGeplaatst: Donderdag 08 Jun 2017, 13:01 
Site Admin
Gebruikers-avatar

Bart, drukte vond k wel meevallen, zelfs tijdens de wedstrijd. De ridge is lang en met de pent kan je overal starten. Thermiek is betrouwbaar en makkelijk wegkomen. Door de grote vlakte bv richting vulkaan kun je wegvliegen als het te ruig wordt.
Maar inderdaad als beginnend B2er moet je je dag en tijdstip goed kiezen maar dat geldt overal in de bergen

Profiel  

BerichtGeplaatst: Zondag 11 Jun 2017, 15:09 

Eigenlijk had ik gehoopt op een paar kabelbaan-stekken die ik misschien nog niet kende. Is vrij zeldzaam in Frankrijk, weet ik... moet je meer voor in de Duitssprekende Alpenlanden zijn.
Alle gerenommeerde stekken waar je óók kan deltavliegen ken ik wel, en ik kan de voor- en nadelen voor een pent wel een beetje inschatten denk ik.
Maar misschien wordt het inderdaad wel Laragne. Was jarenlang mijn favoriete (delta)stek, en met twee uitzak-landingsvelden aan de zuidkant extra safe (met de delta maar 1, de Vis, en die is tricky omdat hij na het midden afloopt).

Profiel  

BerichtGeplaatst: Woensdag 14 Jun 2017, 19:59 

Ha Bart,

Ben ooit in Les Gets geweest.
Toen ( ca. 15 jaar terug) hadden ze een kabelbaan van landingsterrein naar start en niet te moeilijk gebied wat ik me kan herinneren.
Wel leuke thermiek.

zou je kunnen onderzoeken of het er nog steeds zo uitziet.

mvg
Roland

Profiel  

BerichtGeplaatst: Maandag 03 Jul 2017, 8:17 

Heej Bart!

Allereerst, gefeliciteerd met je B2!

In de Haute Savoie ligt het plaatsje: Le Grand Bornand.

Een klein lief dorpje, waar de Mont Lachat ligt. Deze hoge berg, welke ook uitstekend geschikt is om mooie wandelingen te maken, kan je voor 12 euro (dagkaart in de zomer meen ik) onbeperkt op met de kabelbaan.
Je start mooi hoog. Het is vrij eenvoudig te vliegen. Hoewel je rekening moet houden met het dalsysteem, is deze niet complex. Dus de Balise goed in de gaten houden.

Als je dan overland wilt, kan je de Aravis-keten afvliegen en kom je richting Annecy uit.

Ik ben daar twee jaar geleden wezen vliegen, ook toen ik net gebrevetteerd was. Ik vond het prachtig!

groet,
Floris

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur